Överbefolkad myrstack på smältande is

Jag hamnade av ren slump på en hemsida häromveckan där man kunde se hur stor jordens befolkning var och dessutom se hur mycket den ökade. De hade räknat ut att om man inkluderar alla dödsfall så är det ungefär 3 människor som tillkommer varje sekund. Det kändes som om jag spydde på bakfyllan samtidigt som om någon propagerade för Sverige demokraterna när jag upptäckte detta. Då jag satt där i total tystnad i nästan en timme och tänkte på exsisentialismen så hade jordens befolkning ökat med 10 000 människor. Jag blev verkligen skiträdd och jag såg allt från ett större perspektiv, jorden såg inte bara ut som en isbit som smälter utan även som en överbefolkad myrstack. Allt förberedande inför en födsel, inköp av blöjor, lästa övningsböcker och tapetsering av barnkammaren, blev helt plötsligt meningslöst.


Och här sitter vi och försöker bli nästintill odödliga, vi fortsätter med medicinsk forskning för det är så jävla viktigt att leva. Samtidigt har ingen koll på varför vi ska leva.

Jag har sagt det innan men ta t.ex. den patetiska lagen om att vi måste ha säkerhetsbälte på bussen nu förtiden. Vi ska spänna fast oss i våra liv i västtrafiks händer, vi får böter om vi vill dö. Får vi böter när vi väl är döda också? Är det bara jag som inte förstår detta?


När ska vi acceptera att man dör? Alla kommer dö tillslut, varesig man vill eller inte. Javisst är det obehagligt att tänka på det men det har helt klart blivit för stor trend att man ska leva. Börjar ni förstå varför jag för länge sedan har tröttnat på alla dessa beklagningar över min rökning? Ja, jag kommer säkert få cancer och dö ensam och olycklig. Men jaha? Jorden blir allt mer orättvis och naturens resurser räcker inte särskillt långt eftersom att folk envisas med att vara blandkostare. Vår planet överbefolkas av lidande människor, djur och natur och där sitter du och klagar på min rökning. Mörda Usas regering istället.



http://www.ugglan.educ.goteborg.se/jordens_befolkning.htm


Kommentarer
Postat av: Johan Eliasson

Jätte duktigt Emma! Bra skrivet :)

2007-11-14 @ 01:52:47
URL: http://johanfitforbattle.blogg.se/
Postat av: hampus

så jävla sant.
det är ganska ironiskt att de enda som tycks acceptera döden idag på det sättet är de dekadenta konstnärerna! mm love em love em love em

2007-11-14 @ 02:09:52
URL: http://theteacher.blogg.se
Postat av: Alicia

Aids och andra sjukdomar som drar ner befolkningsantalet är det enda som göra att vi kan klara oss på lång sikt, det är lite sorgligt.

2007-11-14 @ 14:05:16
Postat av: ronjah

det var läskigt att se på när talen bara steg och steg.
bra skrivet, det fick en att tänka efter!
kommer klura på det i några dagar framöver

2007-11-14 @ 18:07:29
URL: http://insidearetard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0